Retourneren

Ben je niet tevreden over je aankoop? Geen probleem, binnen 30 dagen na ontvangst van je online bestelling kun je het artikel gratis retourneren.

Bij SHUZ.nl betaal je alléén voor de producten die je houdt!
(Stuur je de hele bestelling retour? Dan ontvang je de eventuele verzendkosten terug)

Hoe retourneer ik een artikel?

Lever jouw retour in bij een van onze filialen

  1. Lever jouw retour gratis in bij een van onze filialen. Bekijk hier welke winkel er bij jou in de buurt zit
  2. Neem wel altijd even je factuur mee. Een e-mail hiervan op jouw telefoon is uiteraard ook goed.
  3. Om fraude te voorkomen wordt het bedrag teruggestort op de rekening waarmee de bestelling is voldaan.
  4. Het geld staat gemiddeld binnen 7 werkdagen op de rekening.
  5. Bij SHUZ betaal je alléén voor de producten die je houdt. Gaat de hele bestelling retour, dan ontvang je de eventuele verzendkosten terug.

Lever jouw retour in bij een PostNL punt

  1. Bij de bestelling zit een retourformulier. Geef hier aan welke artikelen je wilt terugsturen. Leg het retourformulier op de schoenendoos.
  2. Pak de (herbruikbare) SHUZ verzenddoos.
    (Gebruik nooit de schoenendoos zelf als verzenddoos. Artikelen en schoenendozen die zijn beschadigd en/of beplakt accepteren wij niet als retour.)
  3. Onderaan het retourformulier vind je de gratis meegeleverde retoursticker. Haal deze van het retourformulier en plak deze over jouw adres op de SHUZ verzenddoos heen.
  4. Stop de schoenendoos met retourformulier in de herbruikbare SHUZ verzenddoos. Verwijder de plakstip en sluit de SHUZ verzenddoos.
  5. Lever jouw pakket gratis in bij een PostNL punt in de buurt. Bewaar het Track & Trace nummer dat je ontvangt goed. Mocht het pakket onverhoopt niet bij ons aankomen, dan is dit jouw bewijs van retourneren.
  6. Nadat we het retourpakket hebben verwerkt staat het geld binnen 1 tot 5 werkdagen op jouw rekening. Om fraude te voorkomen wordt het bedrag teruggestort op de rekening waarmee de bestelling is voldaan.
  7. Bij SHUZ betaal je alléén voor de producten die je houdt. Gaat de hele bestelling retour, dan ontvang je de eventuele verzendkosten terug.
  8. Heb je via Klarna afgerekend? Dan vervalt de betaalverplichting van de geretourneerde artikelen.

Hoe ruil ik een artikel?

  1. Bestelde producten kunnen niet omgeruild worden. Wil je een maatje groter of kleiner? Bestel die dan opnieuw op de website.
  2. Wij doen er uiteraard alles aan jouw retour zo snel mogelijk te verwerken zodat het geld zo snel mogelijk weer op je rekening staat.

Voorwaarden

Wij accepteren alleen retourzendingen en ruilingen binnen het vastgestelde termijn en in de originele verpakking. De artikelen mogen niet gedragen, vuil en/of beschadigd zijn. Wij behouden ons het recht voor retourneringen en ruilingen die niet aan deze criteria voldoen te weigeren. Het retourtermijn van 30 dagen geldt alleen voor online bestellingen. Het retourtermijn van aankopen in de winkel bedraagt 14 dagen.

Kan ik sale artikelen retourneren?


Ja, ook tijdens de uitverkoop kan je jouw pakketje gewoon gratis naar ons terug sturen en ontvang je het geld terug.

Wil je mee meer weten over retour zenden of kom je er niet uit? Neem contact op met onze klantenservice via webshop@shuz.nl of 0251-767271.

Uw overeenkomst herroepen


Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

INTERNATIONAL RETURNS

  • Returns from Belgium are free. Please contact our customer service for the free return ticket. Call +31251767271 or e-mail: webshop@shuz.nl
  • Returns from other countries (not the Netherlands and Belgium) are at your own risk and expense.
  • Returns must be packaged neatly in a box that fits around the original shoebox.
  • Do not use the shoebox as shipping package. The shoebox may not be labelled in any way.
  • Damaged or labelled shoeboxes will not be accepted.
  • Please hold on to your track and trace code in case your shipment gets lost.
  • You should receive a return confirmation within 3 weeks. Please contact us by email if this is not the case.